.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر مدیران و دیدگاه اصولگرایان گیلان
حسن کربلائی


بسم الله الرحمن الرحیم
شنیده ها حاکی است جریاناتی که البته مدعی فعالیت در ستادهای انتخاباتی آقای دکتر احمدی نژادهستند طی ارسال نامه هایی خواهان تغییر برخی مدیران در استان بوده ونام افرادی را نیز به عناون نیروهای احسن در مکاتبات خود آورده اند. یک بار هم آیت الله قربانی در خطبه نماز جمعه رشت نسبت به تغییرات وجابجایی ها، اظهاراتی داشتند. از سوی دیگر برخی جریانات اصلاح طلب نیز طی مقالات واظهار نظرهایی در قالب نصیحت وپیش کشیدن بحثی به نام شایسته سالاری سعی کرده اند نام این درخواست ها را سهم خواهی گذاشته و محکوم نمایند . البته موضوع تغییر مدیران در دولت اصلاحات چیزی نیست که جامعه فراموش کرده باشد و اکنون جای پرداختن به آن نیست . به نظر می رسد اصولگرایان استان باز هم مظلوم واقع شده و در حالی که دوران سخت حاکمیت اصلاح طلبان را پشت سر گذاشته اند ، در طول چهار سال دولت نهم هم تحمل کرده و برای حفظ وبقای نظام ، سکوت اختیار کرده وتهمت ها را به جان ودل خریده و همواره موفقیت نظام ودولت احمدی نژاد را خواهان بودند نه تصاحب پستها و جایگاههای مدیریتی استان را.
دیدگاه اینجانب ودوستان همراه در استان گیلان ، پیرامون مدیریت در استان به شرح زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود تا رسانه ها وشخصیتهای سیاسی واجتماعی با نام و بی نام وگاهی با کنایه وطعنه نه از باب احتمال ویا شنیده ها ، بلکه از روی علم وآگاهی نسبت به اصولگرایان استان و مواضع آنان سخن بگویند.

1- شایسته سالاری همواره خوب است وخلاف آن ظلمی روشن خواهد بود وضروری است مدیران ارشد،مدیران کل و شهرستانها، دارای ویژگی ها ومختصات لازم مدیریتی وصلاحیتی باشند .
2- شایسته کسی است که تواناییهای اجرایی ومدیریتی ، تخصص وکاردانی لازم ، صلاحیتهای اخلاقی وپای بندی به اصول وارزشها (شامل اسلام ، انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه ، قانون اساسی، امام(ره) و رهبری ) را در طول فعالیتهای گذشته خود به اثبات رسانده باشد وفاقدین این مختصات اصولا شایسته نیستند.
3- مدیریت در استان گیلان همواره در اختیار جریان اصلاح طلب البته با نامها وعناوین گوناگون بوده واین روند متاسفانه ادامه دارد وهیچکس نمی تواند ادعا کند طی چهارسال گذشته به استثنای مواردی خاص، اتفاق جدیدی افتاده است .
4- دقیقا به دلیل مطالب بند 3 ، مجموعه اصولگرایان علیرغم تلاش گسترده حداقل طی 4 سال گذشته در دفاع از دولت نهم ومقابله با هجمه ها و بی انصافی هایی که علیه آقای احمدی نژاد می شد، مدعی هستند به رشد وتوسعه استان گیلان ظلم شده وانتظار می رفت حداقل افرادی که هیچ اعتقادی به دولت نهم نداشته وبعضا کارشکنی وبددهنی نیز داشته اند، از عرصه مدیریت کنار گذاشته شوند که متاسفانه علامتی در استان در جهت بهبود وضعیت موجود به چشم نمی خورد .
5- تجربه سی ساله اینجانب در استان می گوید همواره و در همه دوره ها ، عده ای بصورت جدی بدنبال تغییر مدیریت هستند وسالها جلسات و نشستها و نوشتن ها وفعالیت ها فقط تا مرز پیروزی ، ارزش گذاری می شود ولی به محض موفقیت ، فرصت طلبانی تشنه و از را رسیده با تغییر موضع وتعویض رنگ وقیافه تلاش دارند شکل وشمایل جناح پیروز به خود گرفته و به عنوان مدعی وارد صحنه شده وبه نمایندگی از سوی جریان پیروز سخن گفته وبعضا با نادیده گرفتن خدمات و زحمات افراد موثر، دست به اقدامات تخریبی نیز می زنند. آنچه طی 4 سال دوره اول ریاست جمهوری آقای ا احمدی نژاد و اکنون پس از انتخابات خرداد 88 در استان شاهد هستیم نمونه ای روشن و بارز از این تلوّن وفریب است . البته این روش مختص جریان اصولگرا نیست و جریان اصلاح طلب نیز تجربه این دگردیسی ها را دارد .
6- تجربه نشان می دهد تصمیم گیرندگان در سیستم تعیین مدیران ارشد در استانها در این دولت به این گونه نامه نگاری ها وتعرفه ها عنایتی ندارند و نوشتن نامه ومعرفی چند گزینه سودی برای نگارنده ندارد. چنانچه در اولین دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد دو استاندار منصوب شدند که هیچکدام در نامه های اصولگرایان نبوده ومعلوم می شود ، این سیستم و روش پاسخگو نیست و نهایتا تصمیم گیرندگان تهرانی برای حل مشکل و رفع اختلافات ، گزینه مورد نظر خودشان را منصوب می کنند.
7- مظلومیت روشن دولت آقای احمدی نژاد این است که اکنون صرف نظر از اندازه مدیران استانی می توان ادعا کرد بیش از هفتاد درصد مدیران از جریان اصولگرا و طرفدار آقای احمدی نژاد نیستند و اینان معمولا :
الف ) همان مدیران دوران کارگزاران واصلاحات بوده و اگر جریان رقیب آقای احمدی نژاد هم پیروز این انتخابات بود همین افراد مدیر می شدند . آنان اصلا رمز جاودانگی وحفظ میز در هرشرایط را می دانند و هیچوقت از قافله عقب نمی مانند.
ب) مدیران زیادی هستند که رسما در ستاد کاندیداهای رقیب فعالیت داشتند و بعضا از اموال شخصی هزینه های تبلیغاتی نیز داشته اند وعمیقا اعتقادی به آقای احمدی نژاد ودولت نهم و دهم ندارند.
ج) تعداد اندکی از مدیران استانی وشهرستانی از مجموعه اصولگرایان هستند که آنان نیز قادر به فعالیت گسترده به نفع آقای احمدی نژاد نبودند و البته معتقدم شاید اینها لزوما از بهترین ومناسب ترین ها نبودند بنابراین اینکه در دوران آقای احمدی نژاد مدیران تغییر کردند یک اتهام بزرگ به دولت اصولگراست و معتقدیم مدیران دوران گذشته یا در همین استان جابجا شده اند و یا اکنون در دیگر استانها و وزارتخانه ها مسئولیت هائی معادل یا بالاتر دارند.
8-از دولت دهم انتظار می رود با بررسی دقیق وضعیت مدیران استان در همه سطوح، تلاش کنند با عنایت به شایسته گزینی از نیروها و شخصیتهای اجتماعی، فرهنگی و اجرائی استان و از طرفداران آقای احمدی نژاد هم استفاده کند تا حداقل توازنی در مدیریت پدید آید.
9-متاسفانه روند بکارگیری با شکل و شمایل اصلاحاتی علیرغم همه جوسازیهائی که علیه دولت اصولگرا می شود ادامه دارد. علیرغم حضور گسترده و شرکت 95 درصدی مردم گیلان در انتخابات ریاست جمهوری دهم و رای 67 درصدی به احمدی نژاد، متاسفانه ظرف چند ماه پس از انتخابات نیز شاهد بکارگیری افرادی از جریان رقیب آقای احمدی نژاد هستیم. این روند ادامه همان راه گذشته است و حکایت از نوعی مشکل و بیماری در گیلان دارد که نمایندگان مجلس به دلیل طرفدارمحوری یا حتی ساده انگاری، نقش موثری در این بکارگیری ها دارند.مدیران ارشد استانداری و کثیری از جماعت اصلاحاتی مستقر در استانداری که احتمالا تصمیم به کناره گیری و استفاده و یا بها دادن به نیروهای ارزشی در استان ندارند هم عامل مهم دیگری است که همواره زمینه را برای حضور افراد فرصت طلب فراهم آورده است. البته خواب زدگی و بیهوشی دوستان اصولگرا و بعضا تنازعات و غفلتها هم موجب شده تا به تدریج تابلوی زیبای آنان را دیگران بلند کرده و ایفای نقش نمایند و این فرصت سوزی ها و غفلت ها هرگز قابل جبران نیست.
10-نکته آخر این است که دولت محترم و شخص ریاست جمهوری باید بدانند که جریان اصولگرائی اختصاص به دورانی خاص ندارد و این چهار سال هم به سرعت برق به پایان خود نزدیک می شود . قرار نبوده و نیست افراد زجر کشیده و خون دل خورده در جریان واقعی اصولگرائی به تدریج به ورطه فراموشی بروند، پستها و مسئولیتها و سمتها پیشکش همه کسانی که خواهان آن هستند ولی نمی بایستی نادیده گرفت که این نظام و انقلاب و ارزشها و اصول همچنان فدائی جان برکف می طلبد و کسانی که طی سی سال گذشته امتحانات خوبی داده اند همچنان پای کار ایستاده و وظیفه خود می دانند به تبعیت از مقام معظم رهبری برنامه های خود را مدون پیش برده و جبهه مقابله با جنگ نرم را با قوت و قدرت سازماندهی کرده و همچون گذشته از اصول و ارزشهای والای این انقلاب و راه شهدا حراست و حفاظت نمایند. دولت محترم می بایستی به گونه ای عمل کند که خاطرات خوبی از جریان و دولت اصولگرا در اذهان باقی بماند و این سرمایه عظیم به راحتی با پایان گرفتن عمر دولت دهم به پایان نرسد.
در پایان توجه مدیران و مسولین استان را به چند نکته جلب می کنم و لازم است اصولگرایان استان مطالبات خود را در این زمینه ها دنبال کنند؛
الف) استان گیلان استان محرومی است و نیازمند کمک و مساعدت بیشتر دولت دهم. استاندار و فرمانداران و مدیران کل می بایستی از قوی ترین و بهترین و شایسته ترین نیروهای این نظام باشند.
ب) کار و تلاش در ستادها با هر نیتی نمی تواند ملاک مناسبی برای مدیر گزینی باشد. چه بسا افرادی که در ستادها فعال نبوده ولی انسانهائی شایسته برای مدیریت در دوران آقای احمدی نژاد باشند .
ج) اصل تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی یک واقعیت است. نمایندگانی هستند که برای حفظ و بقای خود برای یک دوره دیگر تلاش می کنند و ممکن است نیروهای طرفدار خود را برای تصدی مسئولیتها و سمتها به مدیران ارشد استان و یا وزارتخانه ها پیشنهاد کنند و با فشار و تهدید وزا به سوال و استیضاح، به اهداف خود برسند. استاندار و فرمانداران و مدیران کل بایستی بدانند نماینده دولت جمهوری اسلامی هستند نه بدهکار و نماینده نمایندگان مجلس. نمایندگان نیز می بایستی به جایگاه و میزان وظائف خود واقف باشند.
د) دستگاههای امنیتی، حفاظتی و قضائی و همچنین سایر مدیرانی که حق اظهار نظر درباره صلاحیت مدیران استانی و شهرستانی دارند می بایستی بدانند رمز پیشرفت و موفقیت در مدیریت استان، تلاش و کمک جهت شایسته گزینی و انتخاب بهترین هاست و اگر افرادی در گذشته مدیر بوده و مشکلاتی دارند که شایستگی تصدی پستی را ندارند، نمی بایستی به راحتی تائید شده و نسبت به گذشته اغماض شود. همه موظف هستیم مسئولین استانی و کشوری را نسبت به گذشته افراد واقف کنیم. به نحوی که همه مدیران جمهوری اسلامی در همه دوره ها از بهترین های روزگار باشند. امیدوارم مجموعه تصمیمات در همه رده ها منجر به تقویت نظام ولائی شده و اعمال و رفتار و کردار و گفتار ما موجب جلب اعتماد بیشتر مردم به نظام الهی گردد و
مانع سوء استفاده بیگانگان گردد.

و السلام
گیلان / حسن کربلائی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مهر 1388
خوب بود ايشان بند مربوط به لزوم انصاب خوب به عنوان استاندار وكافر بودن همه مردم استان به غير از خودش را هم اضافه مي كرد
نا شناس 30 مهر 1388
واقعا آدم هاي مثل كربلاي- اشكوري مزاحمهاي گيلان هستنند در همه دوره ها چه زمان اون 2خردادي هاي نجس چه در حال حاضر كه دولت واقعا دلش به حال ملت مي سوزد ومي خواهد كاري براي ملت انجام دهد وبراي اولين بار يك استاندار غيرسياسي را در گيلان مسول كرده هميشه با پخش بيانيه وشبنامه و...سعي در ملتهب كردن اوضاع دارند كسي نيست به اينها بگوييد جه از جان اين مردم مظلوم گيلان مي خواهند
نا شناس 2 آبان 1388
کربلایی همیشه بدنبال گرفتن پست بوده و حالا هم که استان در حال آرامش قرار دارد و آقای مهندس قهرمانی تمام توان خود را برای رفع محرومیت گذاشته اند ایشان تازه شروع کرده اند.خوب است مسئولان فکری به حال ایشان بکنند.این دلسوزی ایشان هم بدرد شهر خودشان قم می حورد نه استان گیلان!ایشان در دوران شورای نگهبان بودند به یاد بیاورند کافی است چه خیانتی به خانواده های شهدائ که تعدادی از نمایندگان فعلی هم جزشان هستند برای گیلان کافی است!!!!!رد صلاحیت های فله ای فقط برای چنین روزهای که بتواند استاندار بشود!!!!!که خداوند شرش را به خودش برگرداند.البته این نوید کتاب آسمانی است.
نا شناس 3 آبان 1388
لطف کنید این دلسوزی را برای دولتهای بعدی بگذارید.این دولت راه خود را پیدا کرده و دنبال افراد ریاکار و هوسران پست نیست.دورود بر احمدی نژاد.
علی خرمی 3 آبان 1388
با سلام
بنده با نوشته جناب آقای کربلایی کاملا موافقم و نکات بر شمرده شده ایشان خبر از حرکات خزنده اشخاص فرصت طلبی است که از ستاد های بی در و پیکر و پروپاگاندی خود برای سکوی پرش استفاده می کنند که هرگز البته از نگاه تیز فرزندان انقلاب و رصد دلسوزانه فرزندان امام در امان نیستند لابی های ملتمسانه بعضی اقایون برای کسب قدرت عرصه را برای دلسوزان انقلاب تنگ کرده فریاد هر انسان دلسوزی را بلند میکند ونگرانی برادر اندیشمند جناب اقای کربلایی بیهوده نیست باید عرض کنم بنده در استان تهران زندگی میکنم ولی در ستاد دکتر احمدی نژاد رشت فعالیت داشتم و هیچگونه دوستی و اشنایی با جناب کربلایی ندارم اما وجدان و حریت صفت ارزشمند انسانهای آزاده است زحمات و سخنرانیهای افشاگرانه این مرد قبل از فتنه سبزها و در اوج تبلیغات و کودتای مخمل گونه موسوی هوشمندی و قدرت بالای تحلیل سیاسی ایشان را اثبات کرده است او با سخنان منطقی و افشاگرانه نقش بسیار ارزشمندی در گرمی تنور انتخابات استان گیلان ایفا کرده است .و مخالفان ایشان که همانا شکست خوردگان مناظرات با ایشان هستند بدانند ایشان هرگز برای پستهای دولتی از وظیفه انقلابی خود فاصله نخواهد گرفت شیفتگان خدمت را چه به تشنگی و سراب قدرت. علی خرمی/ کرج
نا شناس 4 آبان 1388
به نظر من یک پستی به این اقا بدهند تا کمتر اصولگرا و اصلاح طلب نمایند. مدیریت زعیمانه ایشان در صداوسیمای گیلان دیده شده است که چه برکاتی برای خود و دوستان و آشنایان و دل بستگان داشته است.
مطلب بعد را اضافه نمایم دال بر این که آقا حالا گیرم شما به این رییس دولت رای داده ای چه منتی بر روی او و دولتش داری؟ چون رای داده ای به او پس تمام پستهای استانی باید دست کسانی که به او رای داده اند باشد؟
آقای کربلایی جریان اصلاح طلب با حذف مدیران در سال 76 کار اشتباهی را انجام داد شما با این استدلال که چون انها انجام دادند پس ما هم باید انجام بدهیم خود را تطهیر نکن.
برای آباد کردن ایران همه ما باید ایران رابسازیم؛ همه ما نه یک طیف و جریان.
اصغر زاده / رشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.